szépzöld
Webáruház kiszállítás szünetel szeptember 8 -ig. Köszönjük türelmüket!

Harapjon a színekbe!

Sulyok Józsefné, 2011. aug. 31.


A reklámok évek óta építenek az egészségtudatos fogyókúrára. Gyorsan bekerült a köztudatba, miért kell tejterméket, teljes kiőrlésű gabonát fogyasztanunk és minél több folyadékot innunk. A zöldségek és gyümölcsök marketingje nem ilyen erős.

 

Harapjon a színekbe!

Pedig naponta legalább háromszor kellene enni belőlük. Szerencsére nyáron az ezer színben pompázó piaci standoknál nehéz lenne hatásosabb reklámot elképzelni. Íme, egy nagy kosárra való nyári finomság néhány hasznos tippel, érdekességekkel!

 

Lássuk a színeket!

 

Zöld szín

 

Sóska: kiváló immunerősítő. Magas gyümölcssav-tartalmának köszönhetően frissítő, élénkítő hatású.

 

Paprika: zöldpaprika hatékony gyógyszer foghúsvérzés és fogínygyulladás ellen.

 

Spenót: vitaminokban gazdag, antioxidáns levelei nyersen kiváló alapanyagai a különböző salátáknak.

 

Brokkoli: méregtelenítő és regeneráló hatású, csökkenti a magas vérnyomást és a gyomorfekély kialakulásának kockázatát, illetve annak tüneteit.

 

Kék és lila szín

 

Szeder: káliumtartalma miatt a magas vérnyomás kezelésére ajánlják, a népgyógyászatban pedig az erős menstruáció enyhítésére.

 

Szilva: kevés benne a cukor és sok a nedvesség, ezért jól oltja a szomjat, és fogyókúrázók is bátran fogyaszthatják.

 

Áfonya: baktériumölő hatása miatt szájüregi és fogíny-gyulladásra kitűnő ellenszer.

 

Padlizsán: csökkenti az összkoleszterin-szintet. Fenolsavai pedig megvédik a sejteket a szabad gyököktől, így rákellenes hatásúak.

 

Fekete ribizli: sokak szerint a gyógynövények mintájára gyógy-gyümölcsnek kellene nevezni, annyira gazdag antioxidáns hatású, szabadgyök-fogó, tumor-ellenes anyagokban. Magas karotin-tartalma miatt különösen ajánlott nyáron, mert segíti a bőrvédelmet.

 

Sárga szín

 

Kajszibarack: a pakisztáni határvidéken él a hunza népcsoport, amely ezt az egy gyümölcsöt fogyasztja. Ebből viszont hatalmas mennyiséget. Nem ismerik a vérnyomásproblémákat, szívbetegségeket, a nők nem szenvednek klimax tüneteitől.

 

Őszibarack: kiváló arcpakolás száraz bőrre. Egy őszibarackot pépesítünk, és két evőkanál mézzel összekeverünk.

 

Tök: alacsony kalóriatartalma ellenére magas a rost, ásványi-anyag, nyomelem és vitamintartalma.

 

Kukorica: csírájából étkezési olajat készítenek, a kukoricabajuszból pedig teát főznek, ami segít megelőzni a vesehomok és vesekő kialakulását.

 

Sárgadinnye: magas A-vitamin tartalmának köszönhetően őrzi szemünk egészséget, csökkenti a szürke-hályog kialakulásának kockázatát.

 

Piros szín

 

Meggy: gyomorproblémákkal küszködőknek különösen ajánlott. A savas megy serkentőleg hat az emésztésre és a belek mozgására, a nagy mennyiségű B-vitamin pedig segíti a keményítő és a fehérje feldolgozását.

 

Málna: hosszan tartó gyógyszerszedést, antibiotikumos kezelést követően segít a bélflóra helyreállításában.

 

Ribizli: a nyers ribizli négyszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a narancs. Nem véletlenül használták régen a skorbut megelőzésére. Magas B6-vitamin tartalma enyhíti az álmatlanságban szenvedők panaszait.

 

Paradicsom: segítség a leégett bőrre. Gyulladáscsökkentő anyagokat tartalmaz, víztartalma pedig gyorsan enyhíti az égető érzést. 

 

Kapcsolódó cikk:

A megunhatatlan zöldborsó

Tippek zöldségfélék termesztéséhez
 




Hozzászólások

Eddig még nem érkezett hozzászólás, legyen Ön az első!


Friss hozzászólások

2019.július 31., szerda / 07:39

Rhododendron levél száradás

2019.július 20., szombat / 17:26

Cukkini termése elrohad

2019.július 18., csütörtök / 06:42

Akác-csemete (valószínű selyemakác) betegség

2019.július 17., szerda / 22:16

Akác-csemete (valószínű selyemakác) betegség


Világszép

Kertbarát magazin

Gmedia