szépzöld
Webáruház kiszállítás szünetel szeptember 8 -ig. Köszönjük türelmüket!

Így utazunk mi! Görögország kalandosan 1.

Scheftsik Tamás, 2013. júl. 09.

Kiderült, hogy a reptéri térkép pontosan mennyit is ér

A nyaralásunkat ezúttal a filozófia és a matematika bölcsőjébe, Görögországba terveztük. Annak rendje és módja szerint, ki is kerestünk az ajánlatok közül azt, ami a leginkább megfelelt az igényeinknek, és az ára is megfelelő volt. Ezt egy szervezett út keretében sikerült megszerezni, ahol azonban a konkrét utazást egyénileg oldottuk meg.

Így utazunk mi! Görögország kalandosan 1.

Mivel a busz hosszadalmas, és elég kényelmetlen is, így repülőben gondolkodtunk. Hála a fapados járatoknak, egy óra alatt Thesszalonikiben kehet az ember, és már csak azt kell megoldania, hogy a kiválasztott faluba eljusson. Esetünkben ez Sarti, a Chalkidiki félsziget középső nyúlványának, vagyis Sithoniának egyik kis halászfaluja. Elöljáróban annyit érdemes tudni a településről, hogy ez a második legnagyobb „magyar” falu Görögországban, de hogy ez mit is jelent pontosan, arról majd egy kicsit később.

Azok, akik úgy döntenek, hogy az egyéni utazással akarják elérni a kiválasztott települést, nem árt, ha tudnak néhány dolgot. Először is azt, hogy Thesszaloniki reptere nem túl nagy. Sőt, igazából meglepően kicsi, és a felszereltsége sem a legjobb. Félreértés ne essen, nem arról van szó, hogy nincsenek üzletek, vagy rosszabb a biztonság. De amikor megérkezünk, akkor ne számítsunk arra, hogy az ottani, kihelyezett, ingyenes térképpel sokra megyünk. Míg egyes európai nagyvárosokban az ilyen repülőtéri térképekkel minden gond nélkül bejárhatjuk az egész várost, addig az itt beszerezhetővel ez bajos lenne. A buszok szépen fel vannak rajta tüntetve, és a fontosabb látványosságokat is jelölik. Ami hiányzik, az az, hogy melyik busz hova megy, hol lehet átszállni, és hogy mi a megállók neve. Bár a buszon kiírják angolul is a megállókat, még is kicsit lutri, hogy az ember pont jókor szálljon le. A többség sajnos nem beszél angolul, legfeljebb néhány szót, bár a fiatalokra a legtöbb esetben biztosan számíthatunk.

Velünk is így történt, hiszen landolás után, és miután sikeresen bebuszoztunk a neten a szállodához jelölt megállóig, ott kiderült, hogy azért nem ilyen egyszerű a helyzet. De segített nekünk két fiatal lány, nem is akárhogyan. Azt nem tudták, hogy merre van a szálló, de a mobiljukat előkapva megmutatták az irány, sőt – mivel elég messze kellett menni – el is kísértek minket, biztosa, ami biztos alapon.

Thesszaloniki szállásajánlatai nagyon széles skálán mozognak. Mi ebben az esetben egy éjszakát szándékoztunk eltölteni ebben a városban. Ez azért történt, mivel a gép későn landolt, és a Sartira menő távolsági busz akkor már nem járt. Ez persze nem baj, hiszen egy éjszaka nem a világ, és legalább megnézzük a kivilágított várost. Persze nem akartunk sokat költeni erre, így ár alapján válogattunk, és a legolcsóbbat szemeltük ki. A Hotel Europa képein igencsak puritán, de szép, rendezett szobák voltak, a folyóson lévő fürdővel. Ezt a kellemetlenséget vállaltuk, de sajnos belefutottunk az olcsó húsnak híg a leve tipikus esetébe, hiszen a szoba kritikán aluli volt. A linóleumpadló felkunkorodott, a falakon beázás látszott, pergett a vakolat és a sötétítő spalettákat nem lehetett bezárni. De tény, az ágynemű patyolat tiszta volt, ám ezzel a tulajdonságával egyedül volt a szobában. Valószínűleg nem mi voltunk az elsők, akik ezen megdöbbentek, hiszen a recepción, még mielőtt láttuk volna a szobát, rögtön közölték, hogy 5 euróért kicserélik, ha nem tetszik.

De végül is csak aludni mentünk oda, a városnézésben nem a szoba a lényeg. És Thesszalonikiben van is mit nézni. Folytatása: Így utazunk mi! Görögország kalandosan 1.

Kapcsolódó cikk:

Mi az a fitoterápia?

Hozzászólások

Eddig még nem érkezett hozzászólás, legyen Ön az első!

Friss hozzászólások

2019.szeptember 15., vasárnap / 15:21

Rododendronom levelei sodródnak.

2019.szeptember 03., kedd / 18:54

Nem tudom milyen novenyt vettem? Az elado sem tudta megmondani.