szépzöld
Webáruház kiszállítás szünetel szeptember 8 -ig. Köszönjük türelmüket!

Így utazunk mi! Görögország kalandosan 3.

Scheftsik Tamás, 2013. júl. 11.

Sarti

Előzmény: Így utazunk mi! Görögország kalandosan 2.

Thesszalonikiből távolsági busszal lehet eljutni az üdülőfalvakhoz. Ha valaki mindenképpen szeretné megúszni, hogy néhány órát egy ilyen buszon kelljen zötyögnie, annak lehetősége van autóbérlésre, ám ez lényegesen drágább, mint a busz.

Így utazunk mi! Görögország kalandosan 3.

A társaság (K.T.E.L.) buszai két helyszínről is indulnak, nekünk a Chalkidiki utónevű kellett. Szerencsére tömegközlekedéssel is el lehet ide jutni, de a taxi is jó megoldás lehet. A buszjegy 80 cent körül mozog, ezzel azonban át is lehet szállni, mivel az első érvényesítéstől kezdve 70 percig használható (összesen 3X érvényesíthető). A taxi drágább ugyan, de kényelmesebb is, és itt sem fizetünk többet, mint 10- maximum 15 euró (plusz díjat számolnak fel a csomagokért, amiket a csomagtartóban kell szállítani).

A távolsági buszokra nem lehet panasz. Egy kissé leharcoltak ugyan, de luxusbuszok, légkondival, és a csomagok szállításának nincs külön díja. A jegy azonban igencsak borsos. Sartira cirka 4 óra alatt lehet elérni, és ezért fejenként majd’ 19 eurót kell leszurkolni. Ez ugyan nem kevés, de a repjeggyel együtt még mindig a buszos út áránál mozgunk, de az idő így lényegesen rövidebb. A buszok indulását azonban szem előtt kell tartani, mivel egy nap csak 4-szer mennek, így nem érdemes lemaradni. Elvileg az utolsó járat menetideje csak 2 óra, de ezt nem tudtuk lecsekkolni.

Maga a buszozás zötyögős, de csodaszép. A tájak és a szerpentin, amin a jármű halad igazán lenyűgözőek, de az érzékenyebb gyomrúak vigyenek magukkal dedalont, mert a légkondi ellenére is könnyen rosszul lehetnek. Ha ez megesik, akkor nyugodtan szóljunk a sofőrnek, és meg fog állni (a WC-t érdemes az út előtt felkeresni, ha azonban mégis ki kell mennünk, abból sincs gond, a megállónál szóljunk, és minden további nélkül megvár minket a busz).

Miután megérkeztünk a kiszemelt faluba, már csak annyi a dolgunk, hogy megkeressük a szállásunkat. Sartin ezzel nem lesz gond, mivel ha megszólítunk valakit, kb. 80%-os valószínűséggel magyarral futunk össze, és útba tudnak igazítani minket. az apartmanok nagyjából egy kaptafára készülnek. Nem nagyok, de minden megvan bennük, ami kell, és hát úgyis csak aludni jár oda az ember.

A görög halászfalvaknak van egy utánozhatatlan bája. A tenger közelsége, az emberek nyugodtsága, a hálók és a száradó polipok, valamint a szuvenír árusok képe igazán nagy élményt jelent, az ember nem felejti el egykönnyen.

Sarti három részből áll: Sarti Beach – ahol gyakorlatilag csak apartmanok vannak, de őslakossal, üzlettel, „élettel” nem nagyon találkozhatunk. A második Sarti, ahol már vegyesen vannak apartmanok és üzletek is, valamint természetesen éttermek és napozóágyak, és a harmadik az Ófalu. Itt pedig az ember olyan gyöngyszemekre akadhat, mint a régi házak, melyek nem sokkal magasabbak egy embernél, fehérre vannak meszelve, kékek a spalettáik, és be vannak futtatva lilaakáccal, lobéliával, vagy vadszőlővel. Ezek többsége már lakatlan, sajnos csak arra vár, hogy eldózerolják, és apartmanház épüljön a helyén. De azért az idősebbek még élnek egy – egy ilyenben, így lehet merengeni, milyen jó lenne egyiket megvenni, és odaköltözni.

A falu végén találhatunk egy csodaszép templomot is, ahol fotózni, és nézelődni ugyanúgy lehet, mint az udvaron lévő kis kápolnában némi apróért gyertyát gyújtani.

Sarti közelében található a Narancspart, és innen csak egy ugrás a Meteórák lenyűgöző kolostorai, valamint az Atos félsziget elzárt világa.  Folyt. köv.

Kapcsolódó cikk:

Így készíts ízléses díszt kagylóból és csigából!

Hozzászólások

Eddig még nem érkezett hozzászólás, legyen Ön az első!

Friss hozzászólások

2019.július 15., hétfő / 14:12

Mit tegyek a Habanero leveleinek torzulásával?

2019.július 15., hétfő / 14:05

A fokföldi ibolyám levelét rágcsálja valami