szépzöld
Webáruház kiszállítás szünetel szeptember 8 -ig. Köszönjük türelmüket!

Így utazunk mi! Görögország kalandosan 4.

Scheftsik Tamás, 2013. júl. 16.

Előzmény: Így utazunk mi! Görögország kalandosan 3.

Helyi kirándulások, és a könnyes búcsú

Sartiban eltöltött nyaralásunk alatt nem maradtunk egyhelyben. Bár mindent nem tudtunk megnézni, így is megismerkedhettünk egy – két izgalmas, gyönyörű, és történelmileg is jelentős hellyel.

Így utazunk mi! Görögország kalandosan 4.

Narancspart

Aki van olyan szerencsés, hogy eljut Sartira, annak a Narancspartot, vagyis a Portokali – Beach-et nem szabad kihagyni. A halászfalutól mindössze 10 kilométerre található, ami nem egy leküzdhetetlen távolság, tekintve, hogy a falvakban szinte mindenhol, ahol turisták vannak, van motor illetve autókölcsönző is. Ez pedig azt jelenti, hogy nem lehet előttünk akadály, csak az, ha nincsen nálunk a jogosítványunk. Ekkor azonban ott vannak az utazási irodák, amik szervezett kirándulásokat indítanak ide is.

És hogy miért is érdemes felkeresni? Mert olyan, mint a mesékben: fehér homok, azúrkék ég, és csodaszép szobrok. Igen, az aprókavicsos fehér part és a víz mellett egy helyi szobrász a környező sziklák némelyikéből szobrokat faragott, és még állítólag a mai napig is készíti. Büfét találunk a parton, de vihetünk is magunkkal inni és ennivalót. A gyalogtúrák kedvelői azonban kössék fel a nadrágjukat, ha ide szeretnének elsétálni, ugyanis ha a hőség nem lenne elég, még az út is emelkedik és süllyed, szünet nélkül. Igaz, a táj lenyűgöző, de nagyon fárasztó a túra.

Meteorák

A Meteora görögül levegőben lebegőt jelent, amit azonnal megértünk, amit megpillantjuk az elképesztő helyet. A Pindosz – hegységben, hatalmas, hegyes, és oszlopként, megközelíthetetlenül magában álló sziklákon helyezkednek el a kolostorok, melyek a hely látványosságait adják. Összesen 24 bizánci csodát számlálhatunk meg, melyek mindegyike idősebb, mint 600 év. Kezdetben a hegység barlangjaiba költöztek be a magányra vágyó szerzetesek, akiket a közeli falvak lakói etettek, hogy azok elmélyülhessenek a gondolataikban. Később, a kolostorok ugyan megépültek, ám a hozzájuk vezető utak elmaradtak.

Megközelítésük létrákon történt, vagy pedig a sziklaperemre állított daru segítségével, melyről egy kötélen egy hálót engedtek le. Aki fel akart menni, az ebbe ült bele, és imádkozott, hogy se a szerzetesek ne fáradjanak el, se a kötél vagy a háló ne szakadjon el, mert ez esetben semmi sem mentette meg a több száz méteres zuhanástól. A kolostorok közül jelenleg már csak 5 működik, a többit a turisták látogatják. Ennek ellenére ezek vallási helyek, így a térd alatt érő alsó, és a vállat takaró, nem túlságosan dekoltált felső kötelező viselet (szerencsére a bejáratoknál felhalmoztak egy – két szoknyát és nadrágot, így biztosan mindenki bejut, ha kifejezetten vicces öltözetben is). A Meteorák gyönyörű, de ahhoz, hogy fotózhassunk, és a halálfélelmünk is csökkenjen érdemes busszal menni, és nem gondolni a kanyarokra. Jelenleg ugyanis kizárólag görög, gyakorlott sofőrök vihetnek buszt a szerpentinekre, ők azonban nem szórakoznak, és hangos dudaszó után bizony merészen belemennek a beláthatatlan kanyarokba is. Szerencsére a balesetek nagyon ritkák, mivel az itteniek megszokták ezt a fajta közlekedési stílust.

Atos

A Chalkidiki félsziget első nyúlványának vége nem látogatható rész. Itt található ugyanis a Szent Hegyi Autonóm Köztársaság, ahova nem lehet csak úgy belépni. Nők egyáltalán nem mehetnek a területre, ahogy gyerekek, vagy eunuchok sem – ezt egy 1060-ban kelt bizánci bulla mondja ki, amely a mai napig érvényben van. Sőt, azok a hajók, melyeken nők tartózkodnak, nem mehetnek közelebb a félsziget autonóm részéhez 500 méternél. Itt csak férfiak élnek, de nem mind szerzetesek, a közhiedelemmel ellentétben. Kirándulás szempontjából a kényelmesebbek közé tartozik, mivel csak a hajóról szemlélődhetünk, kiszállni, vagy közelebb menni nem lehet. Ettől függetlenül egyszer megéri megnézni ezt is.

Sajnos, mint minden nyaralás, ez is rövidebb volt a kelleténél, így egy hétfői napon, reggel 7-kor visszabuszoztunk Thesszalonikibe, és a repülőre várva még egyszer bebarangoltuk a nyüzsgő nagyvárost. Ezután nehéz szívvel, de búcsút intettünk Görögországnak, a híres vendégszeretetnek, és a hihetetlen nyugalomnak, miszerint: no problem…

Kapcsolódó cikk:

10 tipp a nyugalmas utazáshoz

Hozzászólások

Eddig még nem érkezett hozzászólás, legyen Ön az első!

Friss hozzászólások

2019.május 15., szerda / 23:33

Gyep színe nem egyenletes, foltokban jobban nő

2019.május 14., kedd / 09:28

Gyomnövény meghatározás

2019.május 14., kedd / 09:17

2019.május 12., vasárnap / 12:09

Milyen növény lehet ez?

2019.május 12., vasárnap / 12:05

2019.május 11., szombat / 18:53

Fenyőfa védelme pókszerű fekete bogarak ellen

2019.május 05., vasárnap / 14:49

2019.május 02., csütörtök / 18:51

2019.április 28., vasárnap / 08:32

Lyukacsos a szilvafa levele.