szépzöld

Itt a csíráztatás ideje!

Topor Erika, 2014. dec. 04.


Ősidők óta ismert a csírák jótékony hatása, a magas tápanyagtartalmuk és régen nemhiába fogyasztották napi szinten.

Itt a csíráztatás ideje!

Miért a csírák a legnagyobb kincsünk a konyhában, ha beköszönt a tél?

A csírák rendkívül gazdagok ásványi anyagokban, vitaminokban, enzimekben, ezért egészségvédő hatásuk rendkívüli. Az utóbbi években kapható csíráztató edényeknek köszönhetően a csírák fogyasztása könnyűszerrel beilleszthető a mindennapjainkba.

Mihez és hogyan használhatunk csírákat?

A csírák előnye, hogy kiválóak salátákba, nyers ivólevekbe, nyers ételekbe, szendvicsek töltelékeként, vagy akár főzéshez is. Igazi kis vitaminbombák, ezért őszintén ajánlom mindenkinek.

Hogyan csíráztassunk?

A legtöbb bioboltban már kaphatóak az un. csíráztató edények. Van belőlük többféle, nekünk személy szerint az átlátszó műanyagpalackos vált be, melyek a teteje egy vékony szűrővel ellátott csavaros kupak.

A csírázatás előtt mindig célszerű az edényt kimosni – természetes tisztítószerekkel. Tegyük bele a kívánt magokat – ehhez külön vásárolható csíráztatásra való mag. Töltsük meg vízzel, csavarjuk rá a szűrővel ellátott kupakot és hagyjuk állni pár órát (4-6 óra az ideális) a vízben, majd öntsük le a vizet róla. A szűrős kupaknak köszönhetően a víz kiöntésével a magok bent maradnak. a nagyobb magok esetében akár 12 órát is áztatni kell.

A víz leöntése után forgassuk meg az edényt, hogy a magok jól rátapadjanak körbe a műanyag edény falára, így kapnak megfelelő teret, napfényt a csírázáshoz.

A nedvesség utánpótlásra megoszlanak a vélemények, van, aki napi egy (reggeli) és van, aki napi kettő (reggel és este) ajánlja az öblítést, mi a napi kettőt szoktuk alkalmazni.

Pár nap elteltével a csírák maguktól elkészülnek, nekünk mindössze a napi 1 vagy 2 nedvesítést, átmosást kell biztosítanunk.

Ha a csírák elkészültek, hűtőszekrénybe is pár napig elállnak, de ha megtanuljuk a mennyiségeket beállítani, akkor gyakorlatilag mindig friss csírákat tudunk fogyasztani.

Rengeteg diétának adhatja a kiegészítő alapját a csírakúra, mivel a csírák igen gazdagok enzimekben, és a biocsíráknak köszönhetően a káros vegyi anyagoktól is mentesülünk. Az egészséges táplálkozás alapját képezik, ezért gondoljunk rá úgy, mint a modern életvitelt kiegészítő csodaszerre. Nekik köszönhetően a téli időszakban természetes módon juthatunk a szükséges nyomelemekre, ásványi anyagokra, enzimekre. Kiváló A-, B-,C-,D-,E-, K- és U-vitaminforrások. Ásványi anyagok tekintetében megfelelő mennyiségben tartalmaznak kalciumot, foszfort, magnéziumot, káliumot, nátriumot, szilíciumot.

A szervezet felerősítése érdekében – és a korai öregedés elkerülése céljából, az enzimeket pótolnunk kell, melyek a főzés közben elpusztulnak. A csírák ebben is fontos szerepet játszanak.

A gyenge szervezetre gyakorolt jótékony hatásuk a dimetoxi, benzokinon és hidrokinon aszkorbinsavval jön létre. 100%-ban emészthetőek, így igazi vitaminbombák!

Kapcsolódó cikk: A kelbimbó hideg oldala




Hozzászólások

Eddig még nem érkezett hozzászólás, legyen Ön az első!


Friss hozzászólások

2017.május 25., csütörtök / 21:36

Milyen növény ez a frissen vetett fű között ilyen nagy mennyiségben?

2017.május 25., csütörtök / 12:58

Majomkenyérfa erdő a szobában

2017.május 25., csütörtök / 12:58

Majomkenyérfa erdő a szobában

2017.május 21., vasárnap / 16:08

Így varázsolj vele! Régi 1-2 forintosok új élete

2017.május 20., szombat / 21:01

Anyósnyelv átültetésének titka

2017.május 16., kedd / 12:40

Kiskertek, házikertek időszerű növényvédelmi teendői május elején

2017.május 15., hétfő / 21:37

Milyen növényem van?

2017.május 12., péntek / 08:31

Ültess újra kerti labodát!

2017.május 10., szerda / 19:52

miért foltosodik a fű

2017.május 10., szerda / 10:07

Meg lehet-e menteni még?


Világszép

Kertbarát magazin

Gmedia