szépzöld
Webáruház kiszállítás szünetel szeptember 8 -ig. Köszönjük türelmüket!

Védjük ki az allergiát!

Sulyok Józsefné, 2015. ápr. 30.


A könnyezés, tüsszentés, légszomj, a pollenallergiások számára tavasszal elkezdődik, ami nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy valamire allergiások vagyunk. Jó tudni, hogy természetes szerekkel is enyhíthetők a tünetek.

Védjük ki az allergiát!

A fák pollenjétől a házi-porig az allergia egyre jobban elterjedt. Hazánkban kb. minden ötödik embert érint. Súlyos panaszok esetén csak gyógyszerek segíthetnek, de természetes szerekkel erősíthetjük szervezetünket, és ellensúlyozhatjuk a kellemetlen tünetetek.

Az immunrendszer faladata felismerni és ártalmatlanná tenni a szervezetbe jutott veszélyes anyagokat. Allergia esetében felborul a működése, és a veszélytelen anyagok is fokozott védekezési reakciót váltanak ki. Például, ha pollen kerül az orr nyálkahártyájára, gyulladáskeltő anyagok termelődnek a szervezetben, a nyálkahártya megduzzad, ami állandó tüsszentést, illetve orrfolyást vált ki. Hasonlóképpen alakul ki a szem könnyezése, illetve pirosodása, vagy a hörgők görcse az asztmarohamnál.

A természetgyógyászat segítséget kínál. Például a papsajt szárított gyökere gátolja a fokozott hisztamin-termelést. Szénanátha esetében bevált az érdes-levelű csüdfű kivonata, ami csökkenti a pollenérzékenységet.
 Naponta egy evőkanálnyi feketekömény olaj is enyhíti az allergiás tüneteket, magas telítetlen zsírsav tartalmának köszönhetően, de hatásos a malabar dióból készült homeopátiás szerek.

A mindennapokban is sokat tehetünk az allergiás tünetek enyhítése érdekében. Megfelelő táplálkozással elejét vehetjük a hisztamin szint megemelkedésének. A C-vitamin megköti a hisztamint, ezért az allergiásoknak minden nap C-vitaminban gazdag élelmiszereket kell fogyasztaniuk, pl. citrusféléket, paprikát, almát, petrezselymet. A magnézium fékezi a hisztamin termelést. Ez az ásványi anyag megtalálható a magvakban, diófélékben, banánban és a csírákban. Az omega-3 zsírsavak gátolják a szervezetben a gyulladásos reakció létrejöttét. Megtalálhatók a tengeri halakban, valamint a lenolajban és a dióban.
A légúti nyálkahártya erősítésére kiváló a cink, melyet tartalmaznak a máj, kemény sajtok, hüvelyesek, tojássárgája.

Tippek!

Az almában lévő C-vitamin megköti az allergiás tüneteket kiváltó hisztamint, feltéve, ha nem áll fenn keresztallergia. Ebben az esetben a gyümölcs fogyasztása még jobban felerősíti a tüneteket.

A parmezán bőségesen tartalmaz cinket, ezért ideális élelmiszer az allergiás „náthásoknak”.

Természetes antihisztaminként hat a vörös acsalapu kivonata.

A galfímia homeopátiás készítményként kapható, enyhíti a szénanátha tüneteit.

Bőséges cinkforrás a lencse. Ez a nyomelem stabilizálja a légutak pollen által irritált nyálkahártyáját.

A napraforgómag gátolja a hisztamin termelést.

A szénanáthás rohamok esetén a csalán tea csökkenti a nyálkahártya duzzanatot.

Kapcsolódó cikk: Mire használják az Acai bogyót az Amazonas vidékén?




Hozzászólások

Eddig még nem érkezett hozzászólás, legyen Ön az első!


Friss hozzászólások

2019.május 23., csütörtök / 22:28

Volt egy barka fánk valami a föld alatt két-három centire teljesen elrágta a szárát.

2019.május 15., szerda / 23:33

Gyep színe nem egyenletes, foltokban jobban nő

2019.május 14., kedd / 09:28

Gyomnövény meghatározás

2019.május 14., kedd / 09:17

Gyomnövény meghatározás

2019.május 12., vasárnap / 12:09

Milyen növény lehet ez?

2019.május 12., vasárnap / 12:05

Milyen növény lehet ez?

2019.május 11., szombat / 18:53

Fenyőfa védelme pókszerű fekete bogarak ellen

2019.május 05., vasárnap / 14:49

Fenyőfa védelme pókszerű fekete bogarak ellen

2019.május 02., csütörtök / 18:51

Fenyőfa védelme pókszerű fekete bogarak ellen


Világszép

Kertbarát magazin

Gmedia